مقاوم سازی با الیاف frp و کاشت میلگرد و انکربولت

کاشت میلگرد در گیلان و مازندران، آب بندی نما و چاله آسانسور ، آب بندی استخر

مقاوم سازی با الیاف frp و کاشت میلگرد و انکربولت

کاشت میلگرد در گیلان و مازندران، آب بندی نما و چاله آسانسور ، آب بندی استخر

مقاوم سازی ، کاشت میلگرد ، اجرای الیاف کربن و شیشه frp cfrp و gfrp


کاشت میلگرد در فونداسیون و نمای ساختمان

مهندس فلاح چای

09120215547

توجه :هزینه انجام خدمات در همه نقاط گیلان ومازندران یکسان است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ق.ظ

۲

پرسش : منظور از تکیه گاه های ساده ، پیوسته از یک طرف یا دو طرف در جدول 9-17-2 #مبحث_نهم برای سقف #تیرچه_بلوک برای تعیین حداقل ارتفاع #تیرچه طبق معیار #کنترل_خیز چیست ؟
✅ پاسخ :  در تیرها، وجود گیرداری در دو انتهای تیر باعث کاهش خیز وسط دهانه تیر میشود. هر چقدر این گیرداری و طبعاً لنگر خمشی منفی دو انتها بیشتر گردد ، این کاهش #افتادگی یا #خیز در وسط دهانه بیشتر است. به همین جهت در تیرها یا تیرچه هایی که گیرداری بیشتری در دو انتهای آنها وجود دارد میتوان از ارتفاع کمتری به جهت کنترل خیز استفاده نمود. در مواردی که تیرچه در یک یا دو انتهای خود مجاور پانلی نیست و متصل به یک تیر لبه ای است، این گیرداری کمتر از حالتی است که در انتهای خود به یک پانل دیگر متصل است. پس در مواردی که  انتهای تیرچه منتهی به تیرهای لبه ای است ، آن انتها را میتوان انتهای ساده فرض نمود. در مواردی که در سمت مقابل پانلی وجود دارد که تیرچه های آن موازی تیرچه های پانل مورد نظر است ، طبعاً لنگر گیرداری انتهایی تیرچه های مقابل  و لنگر منفی سمت مقابل از چرخش نسبتاً آزادانه انتهای تیرچه پانل مورد نظر جلوگیری میکند و در انتهای آن لنگر خمشی منفی بیشتری ایجاد میکند و طبعاً انتهای مذکور میتواند پیوسته در نظر گرفته شود. در حالتی که در پانل مجاور تیرچه ها عمود بر جهت تیرچه پانل مورد نظر است ( چیدمان تیرچه ها در پانلهای مجاور به صورت شطرنجی است ) ، چون جهت توزیع بار در پانل مجاور در جهت عمود بر پانل مورد نظر است ، در انتهای تیرچه لنگر منفی کمتری ایجادی شده و آزادی دوران نسبی بیشتری وجود دارد و در این حالت بهتر است در جهت اطمینان انتهای مورد نظر به صورت ناپیوسته در نظر گرفته شود.
🔚 نتیجه گیری : در جهت اطمینان در تیرچه ها فقط انتهایی پیوسته فرض شود که منتهی به پانلی باشد که تیرچه های آن موازی پانل مورد نظر باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۷
ش.م

نظرات  (۲)

با سلام و تشکر از توضیحات دقیق و کاملتون. موفق و موید باشید

واقعا کامل توضیح دادید. ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی