مقاوم سازی با الیاف frp و کاشت میلگرد و انکربولت

کاشت میلگرد در گیلان و مازندران، آب بندی نما و چاله آسانسور ، آب بندی استخر

مقاوم سازی با الیاف frp و کاشت میلگرد و انکربولت

کاشت میلگرد در گیلان و مازندران، آب بندی نما و چاله آسانسور ، آب بندی استخر

مقاوم سازی ، کاشت میلگرد ، اجرای الیاف کربن و شیشه frp cfrp و gfrp


کاشت میلگرد در فونداسیون و نمای ساختمان

مهندس فلاح چای

09120215547

توجه :هزینه انجام خدمات در همه نقاط گیلان ومازندران یکسان است

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ب.ظ

۱

 پرسش :  اگر #مالک در یک ساختمان بدون اطلاع #مهندس_ناظر اقدام به ساخت کرده باشه و مرحله اول اعم از پی کنی ارماتور بندی و بتن ریزی رو تموم کرده باشه ناظر برای ارائه #گزارش_ارزشیابی چون رویت نکرده باید نمره ارزشیابی مرحله اول رو اصلا نده و فاقد ارزشیابی گزارش کنه و مثلا از صد نمره کل که بیست وپنج نمره شامل مرحله اول در نظر نگیریم و از 75محاسبه کنیم؟
✅ پاسخ :  با توجه به اهمیت پی و زیرسازی ساختمان و احتمال وجود خطاهای فاحش غیرقابل رویت در آن، که میتواند ایمنی و پایداری کلی ساختمان را در برابر بارهای وارده زیر سوال ببرد، لازم است بلافاصله بعد از مطلع شدن مهندس ناظر از این موضوع برای آن #گزارش_تخلف صادر نماید و از نهاد قانونی درخواست توقف کار گردد و ادامه کار ساختمان منوط به بررسی وضعیت قسمتهای پوشانده شده و احیاناً اصلاح آنها با ارایه نقشه های اصلاحی مصوب و مهر و امضا شده توسط مهندس طراح گردد. مهندس ناظر تا زمانی که از کیفیت مناسب قسمتهای پوشانده شده و یا اجرای اصلاحات لازم اطمینان حاصل ننماید میتواند از ادامه کار ساختمان جلوگیری نماید. در  گزارش نهایی نیز صرف کسر امتیاز قسمتهای پوشانده شده که ناظر نسبت به آنها مطلع نیست کفایت نمیکند و لازم است که مهندس ناظر در گزارش نهایی خود ساختمان را از نظر استحکام لازم غیرقابل ارزیابی گزارش نماید. اگر قسمتهای مشاهده نشده توسط مهندس ناظر جزء قسمتهایی باشد که مستقیماً بر روی استحکام کلی ساختمان تاثیرگذار نباشد ، میتواند نسبت به بقیه موارد اقدام به اظهار نظر و در صورت نیاز امتیازدهی نموده و فقط آن قسمتهایی که مشاهده نکرده است را غیرقابل ارزیابی گزارش  و احیاناً از ارائه نمره برای آنها خودداری نماید. در صورتی که مهندس ناظر در یک برهه زمانی وارد کار شود که بخشی از کار قبلاً ساخته شده است، لازم است که یک #فصل_مشترک با مهندس ناظر قبلی ( در صورت وجود ) و یا #مجری_ذیصلاح نوشته شود و یک نسخه از آن به نهاد نظارتی قانونی ارایه گردد و ادامه کار با اجازه نهاد قانونی انجام گیرد. در  این حالت مهندس ناظر فقط برای قسمتهایی که مورد نظارت قرار داده است اقدام به ارایه گزارش ارزیابی مینماید و از هرگونه اظهار نظر در مورد دیگر قسمتهای ساخته شده  قبل از قبول مسئولیت و منطبق با فصل مشترک و همچنین استحکام کلی سازه خودداری مینماید.

نظرات  (۱)

مالک از نقطه ضعف قانون که میگه نظارت مستمر استفاده کرده و 

 بدون اطلاع دادن و گرفتن مجوز بتن ریزی از ناظر اقدام به بتن ریزی کرده   و اکنون درخواست پایانکار  دارد  .

راهکار  چیست ؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی